مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 دی 1401 ساعت 18:202023-01-17دانش

افزایش بهره وری محصولات زنبور عسل با کندوی کف باز


محققان دانشگاهی به منظور افزایش بهره وری محصولات زنبور عسل موفق به سخت کندوی کف باز شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عیسی سیفی سلمی، فناور مستقر در مرکز رشد سلامت واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برای نخستین بار موفق به ساخت کندوی کف باز زنبور عسل در روستای سلم استان چهارمحال و بختیاری شد.

سیفی سلمی با بیان اینکه در حال حاضر کندوهای چوبی به منظور نگهداری زنبور عسل استفاده می شود که مشکلات عمده ای دارند و منجر به کاهش بهره وری محصولات زنبور عسل می شوند، گفت: استفاده از تکنولوژی جدید و جایگزین کردن این تکنولوژی ها با روش های سنتی در کندوسازی، باعث افزایش بهره وری از محصولات زنبور عسل از طریق کنه کشی طبیعی و جلوگیری از تلفات در هنگام جابجایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور بیشتر کندوها از نوع سنتی هستند و به منظور بهبود شرایط محیطی و آب و هوا و نگهداری زنبور عسل سعی شده که با الگوگیری از تعداد زیادی نمونه کندوهای خارجی، یک کندوی نوین ساخته شود تا ترکیبی از مزایای این کندوها در یک کندو قابل مشاهده باشد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سیفی سلمی اظهار کرد: این کندو از تلفات خفگی به هنگام جابجایی، پرواز زنبورها در روزهای سم پاشی، هرزبافی موم بر روی قاب ها، ریش بستن زنبورها جلوی دریچه پرواز به علت متعاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش بهره وری محصولات زنبور عسل با کندوی کف باز

افزایش بهره وری محصولات زنبور عسل با کندوی کف باز